پرش به محتوا

روش حفظ کردن لغات انگلیسی

راه و روش حفظ کردن لغات انگلیسی بصورت صحیح چیست؟ در این متن درباره آن صحبت می کنیم.

اگر یادگیری زبان آینده شما را تغییر نمی دهد این متن را نخوانید.

 

روش حفظ کردن لغات انگلیسی

اول از هر چیزی مهمترین موضوع را بدانید. در زبان انگلیسی حفظ کردن لغت نداریم. مثل زبان فارسی لغت و کلمه حفظ کردنی نیست. کلمات چدید زا با خواندن متن آسان و مناسب یاد می گیریم. در واقع متن های متفاوتی که می خوانیم به ما کمک می کنند به مرور یا کلمات آشنا شویم. بعد آن ها را در اخبار تلویزیون می شنویم و در مکان های متفاوت و سخنرانی های متفاوت خواهیم شنید و غیر مستقیم یاد خواهیم گرفت.

شاید یک بخش خیلی کوچکی از زبان انگلیسی مثل فهرست افعال بی قاعده انگلیسی (با تلفظ و معنی) حفظ کردنی باشد. و راه دیگری برای آن نباشد. اما کلیت زبان یادگرفتنی است تا حفظ کردنی.

آموزش مکالمه سلیس انگلیسی نیاز به یک دایره لغت مناسب دارد. ترم سه آموزش کلمات پرتکرار زبان انگلیسی روی آموزش مکالمه عالی کار میکند.

آموزش لغات انگلیسی

 

جعبه لایتنر و روش حفظ کردن لغات

بعضی ها روش آموزش زبان با جعبه لایتنر را برای حفظ کردن لغت استفاده می کنند. برای چند ماه مانده به آزمون کارشناسی ارشد یا دکترا استفاده از روش جعبه لایتنر مناسب است. مثلا برای حفظ کردن کلمات کتاب لغت 504 یا 1100  و کسب آمادگی آزمون زبان MSRT  مفید  است. اما این روش فقط برای آزمون فوری مناسب می باشد. شما بعد از امتحان درصد بالایی از کلمات حفظ شده با جعبه لایتنر را فراموش خواهید کرد.

 

 

اگر هدف شما  شرکت در  آزمون زبان MHLE است و بخاطر شیفت های بیمارستان وقت کمی برای آمادگی دارید قطعا جعبه لایتنر عالی هست.

اما برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی راه مناسبی را انتخاب نکرده اید.

مشاوره رایگان آموزش مکالمه انگلیسی

روش یادگیری لغات انگلیسی

کلمات انگلیسی را باید با روش طبیعی یاد گرفت. روش طبیعی یادگیری لغت انگلیسی خواندن و شنیدن است. یعنی متن هایی را بخوانیم یا منابعی را بشنویم که در آن از آن کلمات استفاده شده است. وقتی که لغتی را حفظ کنیم نمی توانیم از آن خلاقانه استفاده کنیم. مثلا در مکالمه تلفنی زبان انگلیسی حتما باید ترجمه کنید تا بتوانید صحبت کنید. صحبت شما هم سلیس نخواهد بود.

قطعا اگر حفظ کردن کلمه مفید بود ما به شما مطلبی جز آن را توصیه نمی کردیم.

اینکه چه مطلبی را بخوانیم مهم است. و یا اینکه چه فیلم و اخباری را نگاه نماییم.

روی سایت سلام زبان در قیمت اتاق مکالمه و اتاق آموزش داستان 6 سطحی و 6 هزار جمله پرکاربرد زبان انگلیسی و دیگر مطالب رایگان را می توانید استفاده نمایید. یا بهترین پکیج آموزش زبان را انتخاب نمایید.

دفتر لغات انگلیسی

 

روش حفظ کردن لغات با دفتر لغات

چگونه دفتر لغت بسازیم؟

اگر در بخش های آموزش آنلاین اپلیکیشن و پکیج معتبر سلام زبان کلمه ای را برای اولین بار می بینید که حس می کنید نیاز به تمرین بیشتر روی آن دارید. یک دفتر از تقویم باطله یا سررسید و یا دفاتر فانتزی و زیبا تهیه نمایید. کلمه جدید را با یک معنی انگلیسی و یکی یا دو مثال کاربردی پایین آن بنویسید.

در ادامه روند آموزش خود به جای برگشت و مرور کلمات در درس ها روی این مثال ها و جملات تمرکز نمایید.

این مسیر بسیار کاربردی است. شما برای هر کلمه مهم هم یک مثال آماده دارید که کمک می کند مکالمه سلیسی داشته باشید.

حفظ کردن کلمات تخصصی انگلیسی

کلمات زبان تخصصی خیلی محدود هستند. با خواندن یک کتاب خوب زبان تخصصی شما در هر رشته دانشگاهی و کارشناسی ارشد و دکترا عالی خواهد شد. اگر چه آموزش زبان با فارسی توصیه نمی شود. اما برای یادگیری زبان تخصصی گاهی می توانید حتی یک کتاب کمک آموزشی که ترجمه فارسی دارد را برای شروع بخوانید. بمرور ترجمه را کنار بگذارید و به ترجمه وابسته نشوید. مثلا برای شغل پرستاری یا پزشکی و آموزش زبان انگلیسی و دیگر حرفه های خاص قبلا روی سلام زبان صحبت کرده ایم.

 

چگونه دایره لغت خود را افزایش دهیم؟

دایره لغت خود را به صورت طبیعی گسترش دهید.

حفظ کردن لغت جزو چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی نیست. اما جرو مهارت های مهم فرعی می باشد.  راه درست برای گسترش دایره لغات انگلیسی مطالعه متون مناسب است. مثلا برای این امر کتاب هایی با موضوع واقعی مناسب است.  استیج داستانی را مفید نمی دانیم. چرا که کلمات ادبی به کار می برند که کاربردی نیستند. مثل کلمه “تلالو” در عبارت “تلالو خورشید”. با خواندن متون با کیفیت و آسان روی سایت سلام زبان می توانید نتیجه خوبی بدست آورید. حتما دفتر لغت هم داشته باشید.

 

حفظ کردن کلمان انگلیسی

یادگیری کلمات انگلیسی با اخبار

خواندن متن آسان و داشتن دفتر لغت به تنهایی کافی نیست.

دیدن اخبر متفاوت انگلیسی روی CNN و فاکس نیوز و یا شبکه های مشابه بسیار کمک کننده است. با اینکار شما کلمه را در شرایط متفاوت می شنوید و در ذهن خود حک می کنید. اگر چه قطعا هر چیزی در این جهان ممکن است فراموش شود. اما با روش درست اگر کلمه را یاد بگیریم احتمال فراموشی تقریبا صفر خواهد بود.

 

Design

آموزش آنلاین و خصوصی مکالمه

مشاوره رایگان

(واتساپ، تلگرام، ایتا، زنگ و...)
02122460487
09214837929