پرش به محتوا

یادگیری انگلیسی در منزل

خیلی ها به دلایل مختلف علاقمند هستند که یادگیری انگلیسی در منزل یا محل کار را پیگیری نمایند. مثلا به دلیل هزینه کلاس زبان انگلیسی به این فکر می افتند که خودشان زبان را خودخوان ادامه دهند. (اگرچه با رفتن مسیر اشتباه در حالت خودخوان یا کلاس حضوری و خصوصی هر دو ممکن است منجر به هزینه مالی و وفتی بیشتری شود.)

 

شاید شما بگویند چون به کلاس زبان خوبی دسترسی ندارند یا وقت کمی دارید پس مجبورند که کلاس زبان نروند و در منزل انگلیسی را ادامه دهید.

ولی برخلاف تصور اکثریت جامعه یادگیری زبان یک فعالیت شخصی است. حتی اگر در تور شبانه روزی آموزش زبان انگلیسی سایت سلام زبان هم شرکت کنید باز هم یادگیری زبان یک امر شخصی است. معلم فقط یک راهنما و روشن کننده مسیر است. اصل یادگیری با خود فرد شما است.

آموزش زبان از صفر تا بی نهایت با سلام زبان میسر است.

 

روش های مختلف تقویت زبان انگلیسی در خانه

موارد مهم و ضروری یک یادگیری موفق

امروزه، یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک مهارت ضروری و کلیدی در مسیر موفقیت و پیشرفت در بسیاری از زمینه‌ها شناخته می‌شود. با وجود مشغله‌های روزمره و کمبود وقت، بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی برای یادگیری این زبان در منزل هستند. خبر خوش این است که یادگیری انگلیسی در خانه نه تنها امکان‌پذیر است، بلکه می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و بسیار موفق تری نیز باشد.

در این مقاله، به بررسی راهکارها و منابعی می‌پردازیم که به شما در یادگیری زبان انگلیسی در منزل کمک می‌کنند.

فهرست دیکشنری های معروف انگلیسی

1. تعیین هدف و انگیزه:

اولین قدم در مسیر یادگیری هر زبانی، تعیین هدف و انگیزه است. به خودتان پاسخ دهید که چرا می‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید؟ هدفتان از یادگیری این زبان چیست؟ ارتقای شغلی، مسافرت، تحصیل دانشگاهی و شرکت در جلسات بازرگانی و  تجاری  یا صرفاً علاقه شخصی؟ داشتن هدف مشخص به شما کمک می‌کند تا در طول مسیر انگیزه خود را حفظ کرده و با چالش‌های احتمالی این مسیر مقابله کنید.

باید مسیری را انتخاب کنید که حتی اگر علت اصلی شما تغییر کرد باز هم یادگیری زبان را رها نکنید. مثلا افرادی را دیده ایم که قصد مهاجرت دارند ولی به هر دلیلی برنامه مهاجرتی آن ها به کانادا یا آمریکا و یا هر کشوری در اروپا و آسیا کنسل می شود. ان ها هم دیگر زبان را ادامه نمی دهند.

در حالی که بی خبرند چه فرصت های بسیار بهتری در آینده نزدیک منتظر آن ها است.

اگر شخص خود شما برای یادگیری زبان انگیزه ای ندارید اقدام به ثبت نام کلاسی نکنید. اجازه بدید اول یک موتور محرک و انگیزه خوب داشته باشید بعد شروع کنید.

بسیاری از زبان آموزان با اصرار مادر و پدر به کلاس زبان می آیند. با اینکه اولیا یک روش و مسیر خوب را در جلوی فرد قرار می دهند اما با نبود انگیزه فردی زبان آموز ادامه نمی دهد.

شغل بازرگانی به زبان انگلیسی به عنوان نمونه یک انگیزه خیلی قوی برای یادگیری زبان دارد. یا مثلا شخصی که به آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت نیاز دارد. یا شغل پرستاری و آموزش انگلیسی دلاری یا فردی که آموزش زبان انگلیسی با مدرک معتبر را دنبال می کند.

 

2. انتخاب منابع آموزشی مناسب:

انتخاب منابع آموزشی مناسب، نقشی کلیدی در موفقیت شما در یادگیری زبان انگلیسی در خانه یا موسسه بین المللی دارد. منابع آموزشی متنوعی از جمله کتاب‌های آموزشی، وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها به زبان انگلیسی، پادکست‌ها و … در دسترس شما هستند. اما مهم این است که بدانیم کدام بهترین و سریعترین و مفید ترین هستند.

در عصری زندگی می کنیم که در معرض بمباران اطلاعات قرار داریم. عمر هیچ فردی هم برای بررسی این همه منابع آموزشی و اطلاعات کافی نیست. پس اگر خود را در تله منابع بی نهایت بندازیم به هدف نمی رسیم و عمر را مفید نمی گذرانیم.

 

پس اول از همه بدانید چه راهی نباید بروید. راهی که اکثریت می روند لزوما درست نیست.

مطالب آموزش رایگان زبان انگلیسی روی اینترنت فراوان است. حتی چند هارد بزرگ می توانید مطلب ذخیره کهنید اما در زمان و با کیفیت مناسب نمی توانید آن را بیاموزید. این ریسک مساوی است با هزینه عمر شما. می توانید امتحان کنید.

آموزش رایگان زبان انگلیسی سلام زبان دسته بندی و مسیر مشخص و با کیفیتی به شما پیشنهاد می کند.

 

یادگیری زبان انگلیسی در منزل و محل کار

3. برنامه‌ریزی و نظم:

برای یادگیری موثر زبان انگلیسی در خانه، داشتن برنامه‌ریزی و نظم ضروری است. زمانی را در طول روز یا هفته به طور مشخص به یادگیری زبان اختصاص دهید و از آن زمان به طور کامل استفاده کنید. سعی کنید هر روز، حتی برای مدت زمان کوتاه، به زبان انگلیسی مطالعه کنید یا به تمرین بپردازید. مثلا تمرین فکر کردن با زبان انگلیسی واقعا زمان کوتاهی نیاز دارد اما اثر بخشی فوق العاده ای دارد.

 

4. تنوع در روش‌های یادگیری:

از روش‌های مختلف و متنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده نکنید. اما سعی کنید از تلفیقی از روش‌های مختلف مانند مطالعه کتاب، گوش دادن به موسیقی و پادکست، تماشای فیلم و سریال، استفاده از اپلیکیشن‌های آموزشی و … بهره ببرید. این کار یادگیری را برای شما جذاب‌تر و موثرتر خواهد کرد.

کلاس آموزش زبان انگلیسی سلام زبان را بررسی نمایید.

 

5. تمرین و ممارست:

یادگیری زبان بدون تمرین و تلاش امکان‌پذیر نیست. سعی کنید هر آنچه که یاد می‌گیرید را به طور مرتب تمرین کنید. می‌توانید با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید،زیاد متن بنویسید، یا با افراد انگلیسی‌زبان مکالمه کنید.

اما منظور ما تمرین افراطی هم نیست. در حد معقول و کافی. مشاوران رایگان سایت سلام زبان در این زمینه شما را راهنمایی می کنند.

اما اینکه بخواهید مثل یک فیلم سینمایی و فقط با دیدن چشمی منابع زبان خود را خوب کنید احتمالا ممکن نیست.

 

6. استفاده از منابع آنلاین:

منابع آنلاین بسیاری برای یادگیری زبان انگلیسی در دسترس شما هستند. وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی متعددی وجود دارند که به طور رایگان یا با پرداخت هزینه کم، امکان یادگیری زبان انگلیسی را به شما می‌دهند. اما مهم این است که بدانیم 99 درصد مسیر ها ممکن است مسیرهای عالی و نتیجه بخش و تخصصی نباشند.

برای انتخابتان وقت کافی بگذارید. به یک دوره مناسب اعتماد کنید و آن را با جدیت ادامه دهید.

 

7. غوطه‌وری در زبان:

تا حد امکان سعی کنید خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید. به موسیقی و پادکست‌های انگلیسی گوش دهید، فیلم و سریال به زبان انگلیسی تماشا کنید، کتاب و مجله به زبان انگلیسی بخوانید. هرچه بیشتر با زبان انگلیسی در ارتباط باشید، سریع‌تر آن را یاد خواهید گرفت.

با مشاوران خوب سلام زبان مشورت کنید.

مشاوره رایگان آموزش انگلیسی

 

8. پیدا کردن یک پارتنر زبانی:

پیدا کردن یک شریک زبانی می‌تواند به شما در تقویت مهارت مکالمه و همچنین انگیزه و تعهد شما در یادگیری زبان کمک کند. می‌توانید با یک دوست، همکار یا عضو خانواده که در حال یادگیری زبان انگلیسی است یا به این زبان مسلط است، تمرین مکالمه داشته باشید. اما بهترین کار در صورت نبود این شرایط فکر کردن با زبان انگلیسی است. عینک انگلیسی به چشم خود بزنید.

 

9. استفاده از تکنولوژی:

از تکنولوژی برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. اپلیکیشن‌های ترجمه، دیکشنری‌ها و ابزارهای یادگیری زبان متعددی وجود دارند که می‌توانند به شما در یادگیری کلمات جدید، گرامر و تلفظ صحیح کمک کنند. اما تعداد زیاد آن ها نباید شما را گمراه کند.

 

10. صبر و حوصله:

با روش های سنتی و قدیمی یادگیری زبان انگلیسی فرآیندی زمان‌بر است اما در دوره سلام زبان نتیجه خیلی بهتری را یم شود در مدت کوتاه تری به دست آورد. اگر چه مسیر یادگیری زبان نیاز به صبر و حوصله دارد.

در این راه از اشتباهات خود نترسید و به تلاش خود ادامه دهید. با پشتکار و ممارست، می‌توانید به هدف خود در یادگیری زبان انگلیسی دست پیدا کنید.

یادگیری انگلیسی در منزل و محل کار با بهترین متد آموزشی و سریعترین زمان ممکن تنها در سه ترم آموزشی با تقویت مهارت های مکالمه و شنیداری و دیگر مهارت های زبانی با سلام زبان ممکن است. درباره سلام زبان می خواهید بیشتر بدانید؟ لینک چرا سلام زبان؟ را مطالعه نمایید.

Design

آموزش آنلاین و خصوصی مکالمه

مشاوره رایگان

(واتساپ، تلگرام، ایتا، زنگ و...)
02122460487
09214837929