پرش به محتوا

آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی

استفاده از اصطلاحات و اتصالات برای بعضی جذاب است. آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی و به کارگیری اصطلاحات رایج و پیوندهای کلامی، به صحبت شما طراوت و ظرافت می‌بخشد. اما واقعا مسیر یادگیری زبان دوم از اصطلاحات و ضرب المثل ها شروع نمی شود. در این تله و مسیر اشتباه نیوفتید.

 

چرا سراغ یادگیری اصطلاحات نرویم؟

  • سادگی زبان: این سال ها زبان ها به سمت ساده سازی می روند. مثلا در فارسی از علامت تشدید دیگر استفاده نمی کنیم.
  • پله آخر را اول نرویم: اصطلاحات و مثل ها و اسلنگ و تیکه کلام ها بخش پیشرفته هر سزبانی هستند لزومی ندارد در ابتدای مسیر یادگیری به آن ها بپردازیم.
  • بی نهایت بودن تعداد اصطلاحات: اصطلاحات هر منطقه شهری و محلی و دوره های تاریخی و جغرافیایی متفاوت هستند. بطوری که واقعا شاید باید زبان شناس بود تا همه آن ها را یاد بگیریم.

شاید عده ای از افراد بخصوص در دوران نوجوانی و تینیجری علاقه داشته باشند که آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی را پیگیری کنند. اما واقعا ما در زبان فارسی نیز اصطلاحات و ضرب المثل های زیادی را بلد نیستیم. مثلا کتابی هست به اسم “فرهنگ بیست هزار مثل و حکمت و اصطلاح فارسی” اما از این تعداد بعید است افراد اهلمطالعه حتی 200 عددشان را آشنا باشند. با اینکه زبان مادری یا روزمره ما فارسی است.

 

 

چرا یادگیری اصطلاحات انگلیسی ضروری نیست؟

درست است که تسلط بر گرامر و دایره لغات قوی پایه و اساس یادگیری زبان انگلیسی را تشکیل می‌دهد، اما یادگیری اصطلاحات نیز به همان اندازه مهم و ضروری نیست.

بعضی ها می گویند اصطلاحات، رنگ و بوی واقعی را به زبان می‌بخشند و به شما کمک می‌کنند تا مانند یک فرد بومی انگلیسی صحبت کنید. اما برخلاف تصور ما واقعا خود افراد نیتیو هم با اصطلاحات آنچنان آشنا نیستند.

در اینجا چند دلیل برای اهمیت یادگیری اصطلاحات انگلیسی بیان شده است. آن ها را نقد می کنیم.

1. درک عمیق‌تر زبان:

اصطلاحات، ظرافت‌ها و nuances زبان انگلیسی را آشکار می‌کنند که ممکن است با ترجمه لغوی کلمات به دست نیاید. با یادگیری اصطلاحات، می‌توانید منظور دقیق گوینده را بهتر درک کنید و در مکالمات خود دقیق‌تر و ظریف‌تر صحبت کنید. اما واقعا عمر و وقت ما به یادگیری اصطلاحات نمی رسد. مگر در سال های آینده به کمک هوش مصنوعی بتوان از آن ها بیشتر استفاده کرد.

2. افزایش جذابیت و روان بودن صحبت:

می گویند استفاده از اصطلاحات در صحبت و نگارش، زبانتان را از حالت خشک و رسمی خارج می‌کند و به آن لحنی طبیعی، جذاب و گیرا می‌بخشد. همچنین به شما کمک می‌کند تا روان‌تر و خودجوش‌تر صحبت کنید و از مکالمه لذت بیشتری ببرید. اما واقعا مخاطب شما هم همه آن ها را متوجه نمی شود. مگر اصطلاحات خیلی معروفتری که در مجامع رسمی بیان شوند.

3. نشان‌دهنده تسلط بر زبان:

می گویند که استفاده درست از اصطلاحات، نشان‌دهنده تسلط شما بر زبان انگلیسی و آشنایی شما با فرهنگ و ادبیات انگلیسی‌زبان است. این امر می‌تواند در موقعیت‌های شغلی، تحصیلی و حتی روابط اجتماعی شما تاثیر مثبتی داشته باشد. اما 90 درصد افرادی که با انگلیسی صحبت می کنند زبان انگلیسی زبان اول آن ها نیست. آشنایی خاصی با این اصطلاحات که شما سعی در یادگیری آن ها دارید را ندارند.

آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی

4. درک بهتر فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی:

می گویند بسیاری از اصطلاحات انگلیسی در فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی به کار می‌روند. با یادگیری اصطلاحات، می‌توانید منظور طنز، کنایه و اشارات ظریف در این آثار را بهتر درک کنید و از آن‌ها لذت بیشتری ببرید.

این هم تصور کاملا اشتیاهی است. فیلم ها و ترانه ها جنبه ادبی دارند. شما قرار است مکالمه انگلیسی یاد بگیرید نه اینکه ادیب شوید. این یک مرحله بسیار فراتر از یادگیری عمومی و حتی تخصیی انگلیسی است.

یادداشت های زیر را در این باره مطالعه نمایید.

 

5. غنی‌تر شدن دایره لغات:

یا بیان می شود که یادگیری اصطلاحات جدید، به طور غیرمستقیم به غنی‌تر شدن دایره لغات شما نیز کمک می‌کند. با یادگیری هر اصطلاح، کلمات و عبارات جدیدی را نیز می‌آموزید که می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید. خب این هم راه اشتباهی است. به جای افتادن در دنیای بی انتهای اصطلاحات می شود در یک دوره آموزشی مناسب کلمات پرتکرار شرکت کرد. حتی بریتیش و آمریکن هم اصطلاحات خود را دارند.کدام لهجه بهتر است؟ بریتیش یا آمریکایی؟

 

 نکات مهم درباره آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی

  • با یادگیری غیر مستقیم اصطلاخات موافق هستیم اما اینکه فرد هنوز مکالمه را یاد نگرفته بخواهد بداند مثلا “نوش جان” به انگلیسی چه می شود؟ منطقی نمی باشد. بله اگر در طول مطالعه خود به آن برخوردیم با علاقه آن را یاد میگیریم.
  • اجازه بدهید در طول مطالعه زبان با اصطلاحات آشنا شوید. آن ها را در دفتر لغت یادداشت کنید. مرور کنید و یاد بگیرید. در مکالمات خود استفاده کنید.
  • اصلاسراغ منابع آموزشی که فقط اصطلاحات یاد می دهند نروید.
  • از اشتباهات نترسید. اشتباه کردن بخشی از فرآیند یادگیری است.
  • یادگیری را سرگرم کننده نگه دارید!
  • وقتی در مسیر درست یادگیری هستید صبور باشید.

 

 چند لینک مفید مرتبط با موضوع این مقاله:

مشاوره رایگان آموزش زبان

اگر سوالی دارید برای مشاوره رایگان آموزش زبان انگلیسی در خدمت هستیم.

تلفن های موسسه زبان تهران و اپلیکیشن سلام زبان: (تلگرام، واتساپ، ایتا، روبیکا، زنگ و …)

02122460487

09214837929

 

Design

آموزش آنلاین و خصوصی مکالمه

مشاوره رایگان

(واتساپ، تلگرام، ایتا، زنگ و...)
02122460487
09214837929